Content Scan | To Measure Is To Know

Visie

Meten = weten

Content marketing is hot. Ieder merk doet het. Maar wat eigenlijk precies? En werkt het ook? Voelen mensen zich aangesproken en halen ze eruit wat erin is gestopt?

Dat zijn vragen die we met de Content Scan beantwoorden.

Content lijkt inmiddels een onmisbaar middel in de communicatiemix. Een middel dat heel goed kan bijdragen aan het realiseren van een doelstelling. Goed weten waarom je het doet en beginnen met een duidelijk overzicht van wat je al doet is daarbij heel belangrijk. Want voor het gemiddelde merk wordt door tientallen bureaus communicatie ontwikkeld: van PR tot winkelvloer en van advertising tot twitter. Wie heeft het overzicht nog? Is het allemaal in lijn met elkaar en draagt het bij aan het laden van merkwaarden? Op welke punten kunnen we  verbeteren en aanscherpen?

Met de Content Scan geven we inzicht, betrekken we consumenten en geven we concrete aanbevelingen en handvatten voor effectievere content marketing.

Geloven


"Ergens in geloven en iets zeker weten zijn twee verschillende dingen. Daarom hebben we de Content Scan ontwikkeld."

Mirjam van Dijk

De Stappen

Een complete Content Scan bestaat uit drie stappen: een quick scan van je huidige content, wat vinden je klanten hiervan (kwalitatief onderzoek) en een analyse waarbij we gebruik maken van big data om tot concrete aanbevelingen voor optimalisatie te komen.

  • Content Map

    Een quick scan waarmee we de gecreëerde content in kaart brengen. Dat leggen we langs de meetlat van samen geformuleerde kernwaarden zodat duidelijk wordt of de verschillende uitingen bijdragen aan wie en wat je wilt zijn als merk.
    (Brons / Stap 1)

    Download
  • Content Profiel

    We laten de consument aan het woord: leggen de content voor en vragen wat hij ervan vindt. Of hij het leuk, mooi, grappig of interessant vindt. Maar we zijn vooral benieuwd wat hij eruit haalt. Of de waarden die we erin hebben gestopt ook worden teruggespeeld.
    (Zilver / Stap 1&2)

    Download
  • Content Optimalisatie

    We tellen de kernwaarden en feedback van de consument bij elkaar op. Voegen daar big data aan toe om zo tot concrete aanbevelingen te komen die leiden tot meer relevante content en die tegelijkertijd effectiever bijdraagt aan het realiseren van doelstellingen.
    (Goud / Stap 1, 2&3)

    Download

Commitment


"Content Marketing is a commitment, not a campaign."

Jon Buscall

Resultaat


"Content x bereik = resultaat"

Sjoerd Craenmehr

Blog

De kickoff

Mindshare en Brand New Telly Industries introduceren de Content Scan. Weet jij precies wat er over jouw merk wordt gezegd en geschreven? 1 merk, zoveel uitingen. Klopt de optelsom met wat je wilt uitstralen? En wordt het ook zo begrepen door je doelgroep? Dat soort vragen worden beantwoord door de Content Scan. Lees meer

MIJN EERSTE KEER

Afgelopen week stond ik voor het eerst op de MKB Marathon tijdens de 24 uur van de Reclame. Een adviesplatform waar wij binnen het kwartier samen met de MKB’er tot kern van hun verhaal moesten komen, om hen vervolgens aan tafel te zetten bij toonaangevend reclameland. Was dat wat ik er van moest verwachten? Was dat waar we het voor deden? Lees meer

BRANDED CONTENT: H&M VS WREN

Gister kwamen twee fashionmerken met een nieuwe content campagne. H&M beleefde zijn primeur met Fashion Planet en Wren lanceerde de First Kiss. Voor mij is Wren de winnaar. Het grote verschil zit hem in de distributie van de content.
  Lees meer